piątek, 10 kwietnia 2009

Awans zawodowy nauczyciela



Co jakiś czas będę Wam przybliżać książki, do których warto zajrzeć. Dziś zacznę od tej, na którą jest chyba największe zapotrzebowanie wśród nauczycieli - Awans zawodowy nauczyciela napisaną przez nauczycielkę na podstawie jej własnych doświadczeń. Podpowiada co i jak zrobić, czego unikać, wskazuje na akty prawne, daje przykłady scenariuszy i innych dokumentów niezbędnych do awansu. Publikacja o tyle przyjazna, że można ją kupić w wersji elektronicznej lub drukowanej, a także ściągnąć darmowy fragment. Spis treści zamieszczony poniżej pozwoli zorientować się dokładniej w treści tej książki.

Spis treści

WSTĘP
CZĘŚĆ I
1.CO TO JEST AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELA?
Co to jest autoprezentacja?
2.STOPNIE AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA
Nauczyciel stażysta
Obowiązek awansowania
Warunki nadawania stopnia awansu
Powinności i wymagania niezbędne do uzyskania stopnia awansu
zawodowego nauczyciela kontraktowego
Nauczyciel kontraktowy
Warunki nadawania stopnia awansu
Powinności i wymagania niezbędne do uzyskania stopnia awansu
zawodowego nauczyciela mianowanego
Nauczyciel mianowany
Warunki nadawania stopnia awansu
Powinności i wymagania niezbędne do uzyskania stopnia awansu
zawodowego nauczyciela mianowanego
Nauczyciel dyplomowany
Co to jest wypalenie zawodowe?
Jakie są objawy wypalenia zawodowego?
Skutki wypalenia zawodowego
Jak sobie radzić?
Jak się bronić?
Co możesz zrobić?
3. PUŁAPKI AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA
4. CZY MOŻNA NA TYM ZAROBIĆ?
Co to jest e-book?
5. PODSTAWY PRAWNE
CZĘŚĆ II
6. PRZYGOTUJ PLAN DZIAŁANIA
7. WIZYTÓWKA NAUCZYCIELA
8. MÓJ PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
9. WAŻNA JEST TWOJA MOTYWACJA
10. POZNAJ MOJE DOŚWIADCZENIA
11. PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DO PRAKTYCZNEGO WYKORZYSTANIA
Konspekty lekcji bibliotecznych
Opis bibliograficzny i jego zastosowanie w bibliografii załącznikowej
Wyszukiwanie, selekcja i gromadzenie informacji na określony temat
Zestawienia bibliograficzne
Jak wygląda sprawozdanie z wykonania zestawienia bibliograficznego?
Scenariusze wystaw
Scenariusz wystawy pt. „Wolontariat szansą dla młodzieży”
Scenariusz z wykonanej wystawy pt. „Zima w malarstwie i literaturze”
Regulaminy konkursów “Pocztówka z pozdrowieniami” “Komu poezję, komu?”
Sprawozdanie z przeprowadzenia konkursu plastycznego „Komu poezję,komu?”
Informator o placówce, w której pracujesz
Kwestionariusze ankiet
Podstawowe zasady tworzenia kwestionariusza ankiety
Ankieta
Karty ewaluacyjne
Ankieta ewaluacyjna dla uczestników konkursu szkolno-bibliotecznego „Pocztówka z pozdrowieniami”
12. PROMOCJA I REKLAMA
13. ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
SENTENCJE ŁACIŃSKIE

Przeczytaj fragment

czwartek, 9 kwietnia 2009

Motywacja: Entuzjastyczny nauczyciel = entuzjastyczni uczniowie

Nie ma innej możliwości. Znudzony nauczyciel nie jest w stanie wzbudzić u uczniów nawet odrobiny entuzjazmu. Powiem więcej, taki nauczyciel potrafi zniechęcić do nauki nawet tego ucznia, który wcześniej interesował się jego przedmiotem. Spróbuj więc Nauczycielu naprawdę zaciekawić przekazywaną wiedzą, zarazić swoim entuzjazmem. Każdą lekcję można przeprowadzić w interesujący sposób, niezależnie czy jest to matematyka, historia, czy chemia. Aby to osiągnąć trzeba być jednak twórczym nauczycielem i utrzymywać swoją motywację na wysokim poziomie.
Często proszę studentów i nauczycieli, żeby podczas naszych zajęć zaplanowali niekonwencjonalną lekcję, taką która na długo zapadnie uczniom w pamięć. Może i Ty spróbujesz? Zapewniam Cię, że efekty są warte Twojego wysiłku. Bądź twórczy Nauczycielu i pamiętaj

znudzony nauczyciel = znudzeni uczniowie
entuzjastyczny nauczyciel = entuzjastyczni uczniowie

Podziel się tutaj swoimi doświadczeniami i pomysłami na ciekawą lekcję, stań się inspiracją dla innych.

środa, 8 kwietnia 2009

Dlaczego dla nauczycieli?

Dlaczego postanowiłam stworzyć to miejsce dla nauczycieli?
Od wielu lat zajmuję się pracą z nauczycielami i z kandydatami do tego zawodu. Jako nauczyciel akademicki i praktyk staram się im tak przekazać swoją wiedzę i doświadczenie, aby mogli jak najlepiej wykonywać ten zawód. Wszystko po to, żeby ich praca była satysfakcjonująca i przynosiła efekty.
W rozmowach z nauczycielami dostrzegam potrzebę nowych rozwiązań, praktycznych podpowiedzi, a przede wszystkim wskazówek jak kierować uczniami, aby zainteresować ich swoim przedmiotem. Szczególnie niepokoi mnie częsta w tym zawodzie bezradność i bezsilność.
Tutaj powiem jak temu zaradzić, jak motywować uczniów, jak utrzymać dyscyplinę w klasie. To miejsce ma być dla Was przydatne, ma dać kilka rozwiązań, ale także skłonić do refleksji.
Zapraszam do lektury, ale i do dyskusji. Dzielcie się swoimi przemyśleniami, mówcie o swoich problemach, pytaniach i trudnościach. To miejsce jest dla Was!