wtorek, 5 maja 2009

Kwestionariusz ankiety - informacja zwrotna dla nauczyciela

Warto sięgać po tego typu narzędzia, aby co jakiś czas sprawdzić, jak oceniają nas uczniowie. Osobiście zawsze na koniec cyklu zajęć proszę słuchaczy o ich opinię. To cenna informacja dla nauczyciela. Możesz Nauczycielu poprosić uczniów, aby ocenili prowadzoną przez Ciebie lekcję. Poniżej zamieszczam przykładowy kwestionariusz ankiety. Pamiętaj, że bezwzględnie musi być ona anonimowa.


Klasa......... Data.........

Uprzejmie proszę o informacje dotyczące tematyki i sposobu prowadzenia przeze mnie lekcji.................... . Twoja opinia pozwoli mi na wyeliminowanie błędów i uwzględnienie sugestii, co powinno sprzyjać Twoim korzyściom w przyszłości.

Przy każdym punkcie zakreśl wybraną odpowiedź lub wpisz własną.

  1. Lekcja była nudna, średnio interesująca, interesująca, bardzo interesująca
  2. Z tej lekcji najbardziej podobało mi się............................................ nie wzbudziło mojego zainteresowania............................................ można wyeliminować.........................................................................
  3. W nauczycielu prowadzącym lekcję najbardziej podoba mi się............................................ najbardziej nie podoba mi się ......................................................
  4. Na moją chęć do uczenia się wpływa dodatnio luźna................. poważna atmosfera, traktowanie mnie poważnie........................ niepoważnie, zachęcanie mnie do działania.............. zachęcanie mnie do słuchania, inne czynniki (wymień jakie) ............................................................................
  5. Nie chce mi się uczyć na lekcji, bo........................................................
  6. Po lekcji czuję się raczej zmęczony..................... raczej ożywiony ........................... zainteresowany
  7. Ta lekcja dała mi dużo nowej wiedzy.............. jakiej? ........................................................
  8. Ta lekcja pozwoliła mi przyswoić sobie następujące umiejętności:..................................................................................................................
Źródło: Hanna Hamer, Klucz do efektywności nauczania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze, opinie, Wasze doświadczenia