poniedziałek, 4 maja 2009

Sprawiedliwe ocenianie

Bardzo przydatne w ocenianiu może okazać się stawianie podwójnych ocen - jedną za faktyczne osiągnięcie, a drugą za zaangażowanie i włożony wysiłek. W ten sposób możemy np. zachęcić ucznia mniej zdolnego do dalszej pracy - jeśli widzimy, że włożył on sporo wysiłku, aby uzyskać dany wynik, doceniamy to stawiając wysoką ocenę za zaangażowanie np. na lekcji wychowania fizycznego mniej sprawny uczeń osiągnął słaby czas w biegach, który daje mu ocenę dostateczną, ale wiemy, że jest to znaczny postęp, który kosztował go sporo wysiłku, dlatego otrzymuje jednocześnie ocenę bardzo dobrą za zaangażowanie. Takie podwójne ocenianie wpływa niezwykle motywująco na uczniów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze, opinie, Wasze doświadczenia