czwartek, 7 maja 2009

Jak przygotować się do lekcji?


Jak przygotować się do lekcji? Wybór materiałów dydaktycznych

Przydatna pozycja dla każdego nauczyciela, a zwłaszcza dla tych, którzy zmagają się z awansem zawodowym.
W książce omówiono szczegółowo między innymi następujące zagadnienia: planowanie lekcji, typologia lekcji, budowa konspektu, temat lekcji, temat pracy pedagogicznej, środki dydaktyczne.


SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Planowanie lekcji
Planowanie lekcji
Codzienne planowanie pracy
2. Typologia lekcji
Typy, struktura lekcji wg W. Okonia i Cz. Kupisiewcza
Typy, struktura lekcji wg J. Półturzyckiego
3. Pytania i odpowiedzi
Pytania i odpowiedzi w ujęciu L. Jeleńskiej
Podział pytań ze względu na ich treść
Pytania nauczycieli i uczniów
Rodzaje pytań dzieci wg Szumana
Komunikowanie się językowe
Zadanie
Układ pytań
4. Problemy i pseudoproblemy
Problemy i pseudoproblemy
Pytanie proste a problem
5. Ćwiczenia rozwijające myślenie dywergencyjne i konwergencyjne
6. Motywacja uczenia się
Motywacja uczenia się jako czynnik ukierunkowujący
7. Budowa konspektu
Przygotowanie nauczyciela do lekcji
Plan jednej lekcji
Plan i konspekt
Ogólne uwagi dotyczące struktury i treści konspektu lekcji
Planowanie pracy pedagogicznej
Schemat konspektu uniwersalnego
Przygotowanie się nauczyciela do lekcji języka polskiego w klasach V-VIII
Konspekt lekcji
Graficzne ujęcie budowy konspektu
8. Temat lekcji
Nadrzędna wartość tematu
Temat lekcji w ujęciu J. Kulpy i R. Więckowskiego
Formułowanie tematu
Temat lekcji w ujęciu B. Jodłowskiej
Temat lekcji w ujęciu M . Nagajowej
9. Temat pracy pedagogicznej
Temat pracy pedagogicznej
Nowa koncepcja integralnego systemu nauczania początkowego
10. Cele kształcenia
Graficzne ujęcie celów nauczania
Precyzowanie celów nauczania na lekcji
Formułowanie celów w konspekcie lekcji
Cele lekcji
Przykłady określania celów edukacyjnych lekcji
Cele dydaktyczne
Formułowanie celów w edukacji wczesnoszkolnej
Cel lekcji
Cele lekcji
Precyzowanie celów lekcji
Cele nauczania
Jedność kształcenia i wychowania
11. Klasyfikacja metod
Klasyfikacja metod nauczania - uczenia się
Klasyfikacja metod nauczania wg Cz. Kupisiewicza
Typologia metod nauczania - uczenia się
Klasyfikacja metod wg . Więckowskiego
Klasyfikacja metod wg M. Nagajowej
Schematyczny podział metod dydaktycznych
12. Formy pracy uczniów
Podstawowe formy pracy uczniów
Formy organizacyjne pracy uczniów
Szkolne środki kształcenia (Metody nauczani)
Formy organizacyjna aktywności uczniów
13. Środki dydaktyczne
Podział środków dydaktycznych
Podział pomocy naukowych
Prace naukowe
Wyjaśnienia terminologiczne
Klasyfikacja środków dydaktycznych
Środki nauczania
Cytowana literatura


Dowiedz się więcej

Zamów tutaj

1 komentarz:

Komentarze, opinie, Wasze doświadczenia