- Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także ocenianie ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. W przypadku nauczycieli placówek opiekuńczo-wychowawczych i ośrodków adopcyjno-opiekuńczych - umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem i prowadzenia karty pobytu dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków.
- Umiejętność uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
- Umiejętność wykorzystywania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
- Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.
- Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich , w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.
Cechy dobrego nauczyciela. Nauczanie. Wychowanie. Dyscyplina w klasie. Osobowość nauczyciela. Awans zawodowy.
piątek, 8 maja 2009
Wymagania egzaminacyjne na stopień nauczyciela mianowanego
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Komentarze, opinie, Wasze doświadczenia